Το φρέαρ του Ιακώβ |
Μία από τις αρχαιότερες πόλεις της γης της επαγγελίας ήταν η Συχέμ που βρισκότανε στα ανατολικά μέρη της Ιεριχώ κοντά στο όρος Γαριζίν όπου εκεί οι Εβραίοι ανέγνωσαν τις ευλογίες (δευτ.11,29). Ο Ιακώβ επιστρέφοντας από την Μεσοποταμία αγόρασε υποστατικό στο οποίο υπήρχε πηγάδι που σωζόταν και κατά τους χρόνους του Χριστού και ονομαζότανε πηγή του Ιακώβ. Όταν ο Ιακώβ πέθανε άφησε το υποστατικό αυτό κληρονομιά στον Ιωσήφ (γεν.33,19 κ 48,22).
Χάρτης περιοχής Σαμαρείας |
Σε αυτή την πόλη και την περιοχή της Σαμαρίας, φθάνει ο Χριστός κουρασμένος και διψασμένος κατά το μεσημεράκι "παρά το φρέαρ του Ιακώβ". Και έρχεται λοιπόν να πάρει νερό μία γυναίκα (η μετέπειτα Ισαπόστολος Αγία Φωτεινή) η οποία ξεκινάει μία κουβέντα καταπληκτικού θεολογικού βάθους με τον Ιησού και στην συνέχεια πιστεύοντας ότι ο Χριστός είναι ο Μεσσίας και ο Σωτήρας του κόσμου επέστρεψε στην πόλη της διαδίδοντας στους συμπολίτες της ότι ο Μεσσίας ήρθε κάνοντας να πιστέψουν στον Χριστό πολλούς από τους Σαμαρίτες.
Παρά το φρέαρ του Ιακώβ |
Ας θυμηθούμε λίγες φράσεις από αυτόν τον υπέροχο διάλογο.
- Πως εσύ Ιουδαίος ων παρ εμού πιείν αιτείς;
- Κύριε ούτε άντλημα έχεις και το φρέαρ εστί βαθύ. Πόθεν έχεις το ύδωρ το ζων;
- Κύριε δος μοι τούτον το υδώρ ίνα μη διψώ μηδέ έρχωμαι ενθάδε αντλείν
- Κύριε ουκ εχω άνδρα ...
- Κύριε θεωρώ οτι προφήτης ει συ
- Πνεύμα ο Θεός.*
- Ποίος ο ερχόμενος Μεσσίας; Εγώ ειμί ο λαλών σοι
- τη τε γυναικί έλεγον οτι ουκέτι δια την σην λαλιάν πιστεύομεν. Αυτοί γαρ ακηκόαμεν και οίδαμεν οτι ούτος έστιν αληθώς ο Σωτήρ του κόσμου ο Χριστός.
* ενώ στην Αγία Γραφή υπάρχουν πολλά σημεία στα οποία αναφέρονται τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του ενανθρωπήσαντος Θεού λόγου, δεν υπάρχουν όμως αρκετά χωρία που να απαντάνε στο ερώτημα ποιός είναι ο Θεός. Υπάρχουν δύο περιπτώσεις μέσα στην Αγία Γραφή που παίρνουμε απάντηση. Η πρώτη στην σημερινή περικοπή, όπου μας λέει ότι ο Θεός είναι πνεύμα και η δεύτερη στην ΠΔ όπου ο Μωυσής μπροστά στην φλεγόμενη βάτο ρωτάει "ποιό είναι το όνομα σου;" και η φωνή του απάντα "εγώ ειμί ο Ων", δηλ. ο υπάρχων (άναρχος και αιώνιος).
Nessun commento:
Posta un commento
Λόγου έλλειψης χρόνου ίσως δεν απαντήσουμε στα σχόλια σας. Να ξέρετε όμως ότι είναι πάντα καλοδεχούμενα και ότι πάντα τα διαβάζουμε. Ευχαριστούμε πάρα πολύ ! Per mancanza di tempo potremmo non rispondere ai vostri commenti. Dovete però sapere che i vostri commenti sono sempre benvenuti e che vengono letti sempre. Grazie mille !